Sinds begin 2021 midden in de Corona tijd zijn Edwin Klaasen en zijn compagnon Bart Cales een nieuwe richting ingeslagen. Ze wilden meer aandacht voor het ambacht broodbakken. “Het is mooi om te zien dat de horeca zijn gasten opvoedt over brood en er steeds meer waardering komt voor de ambacht.”
Zo ontstond de nieuwe bakkerij Broodheeren dat naast een bakkerij een ontmoetingsplek en kenniscentrum is.
De producten van Broodheeren worden, naast de horeca, ook verkocht in delicatessenwinkels en speciaalzaken. Klaasen: “Dit jaar zijn consumenten gewend geraakt aan horecakwaliteit voor thuis. Ook millennials geven steeds meer om kwaliteit. Dat biedt kansen voor ons, als broodbakkers.”
Met deze nieuwe plannen kwamen wij in gesprek met Edwin Klaasen, net in de periode dat wij officiële dealer werden van het met Piron. Piron en het merk Explora hebben bakkersovens in het assortiment voor professioneel gebruik welke perfect aansloten bij het verhaal van Broodheeren.
Inmiddels draait de Explora 10 bakkersoven op volle toeren en worden er veel workshops en heerlijke broden en gevulde koeken in gebakken.